بهرام سرمست امروز در گردهمایی سالانه مؤسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز اظهار داشت: امیدوارم «سرای محبت»، شهرکی برای رفع نیازهای عاطفی سالمندان و کودکان بیسرپرست باشد.
وی تصریح کرد: در سایه همت خیران نیکاندیش دیارمان، تبریز به «شهر بدون گدا» تبدیل شده و اینک وقت آن است که با احداث شهرک «سرای محبت»، اولین دیگری برای شهرمان رقم بزنیم.
استاندار آذربایجانشرقی در تشریح فلسفه این پیشنهاد نیز بیان داشت: ما در عصری زندگی میکنیم که سالمندان ما علاوه بر حمایتهای مادی، نیاز به حمایت معنوی و محبت دارند.
وی افزود: درعینحال کودکان بیسرپرستی هم داریم که آنان نیز نیازمندیهای عاطفی دارند.
سرمست ادامه داد: متأسفانه یک انقطاع نسلی در جامعه به وجود آمده که انتقال ارزشهای عاطفی بین نسل قدیم و جدید را مختل کرده و در نسل جدید شاهد یک نوع گسیختگی و سرگشتگی هستیم.
وی متذکر شد: برایناساس میخواهیم شهرکی درست کنیم که نامش «سرای سالمندان» نباشد و کودکان بیسرپرست نیز در آنجا احساس بیگانگی نکرده و محلی باشد که نیازهای دو نسل قدیم و جدید را پیوند بزند.
https://azartashonline.ir/?p=17480