بهعنوان یک راننده و شهروند راههای جادهای را برای رانندگی استاندارد نمیداند اما نباید از کنار داشتهها و جادههای مناسب رانندگی هم بهسادگی گذشت و نادیده گرفت.
غلامرضا رسولزاده با گلایه از ناکافی بودن اعتبارات حوزه راهداری آذربایجان شرقی افزود: پروژهها و اقداماتی که در جادههای استان انجام شده 10 برابر اعتبار اختصاصی به این بخش هست.
وی درعینحال تأکید کرد: تلاش خواهد کرد در حوزه مأموریتش اقدامات سازنده برای ایمنی و راحتی شهروندان و رانندگان انجام دهد.
از نظر پلیس جادهها و خودروها استاندارد لازم را ندارند
رئیس پلیسراههای آذربایجان شرقی نیز در حاشیه این مراسم در پاسخ به خبرنگار فارس که جادههای استان از نظر پلیس استاندارد برای رانندگی هست؟ گفت: از نظر پلیس جادهها و خودروها استاندارد لازم را ندارند اما شهروندان و رانندگان برای حفظ ایمنی خود و دیگران قوانین حاکم بر رانندگی را طبق قانون رعایت کنند.
سرهنگ حبیب آبراهه درباره تعامل با سایر بخشها از جمله راهداری برای بهسازی و مناسبسازی جادهها برای رانندگی اظهار داشت: مکاتبات و تذکرات بینبخشی در این زمینه صورت میگیرد و حتی در قانون اختیار لازم به پلیس برای معرفی ذینفعان به قویه قضائیه نیز پیشبینی شده است.
اما وی نیز در کنار موضوع ناایمن بودن جادهها عوامل انسانی را دلیل 80 درصد تصادفات جادهای اعلام و خبر خوش کاهش آمار تصادفات جاده استان را نیز داد.
امروز شاید پویشی برای ” نه بهتصادف” در آذربایجان شرقی راهاندازی و از شهروندان خواسته میشود تا برای سلامتی خود اصول رانندگی را رعایت کنند اما ایکاش همین مسئولین حداقل در حین مراجعه به محل برگزاری این مراسم از طرف یک راننده و شهروند به وضعیت جادهها نگاه تعاملی داشتند و خودشان را موظف به فراهمکردن فضای جادهای ایمن برای رانندگی ایمن و “نه گفتن بهتصادف”میدانستند مثل آنچه در پوستر این پویش به تصویر کشیدند در واقعیت هم آن را فراهم میکردند.
https://azartashonline.ir/?p=17648