ظفر محمدی، معاون عمرانی استاندار آذربایجانشرقی در نشست جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری استان آذربایجانشرقی به کاهش بیش از ۶۰ درصدی ذخایر سدهای استان اشاره کرد و اظهار داشت: این کاهش چشمگیر، مشکلات جدی در تأمین آب ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه مصرف عمده آب در بخش کشاورزی است، گفت: تغییر الگوی کشت و کاشت محصولات کممصرف امری ضروری و اجتنابناپذیر است.
بابک محبوب علیلو، دادستان مرکز استان نیز با هشدار نسبت به تعرض سودجویان به اراضی ملی و حریم رودخانهها در ایام تعطیلات نوروز، تصریح کرد: ضروری است که دستگاهها و نهادهای نظارتی با برنامهریزی دقیق و پیشبینی کشیکهای ویژه از اموال عمومی محافظت کنند.
در پایان این جلسه، بر ضرورت هماهنگی بین دستگاههای اجرایی و نظارتی جهت مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز، مدیریت منابع آبی و حفظ اراضی ملی تأکید شد.
https://azartashonline.ir/?p=17632