امروز مردم استان آذربایجانشرقی آمده بودند تا این بار نه به واسطه نهادها و سازمانهای مسؤول، بلکه بیواسطه با مقام عالی استان، مسائل و مشکلاتشان را طرح و بهطور مستقیم با او صحبت کنند.
البته ناگفته نماند که رؤسای سازمانها و نهادهای مسؤولی نیز که پروندههای ارجاعی به دیدار مردمی به آنان مربوط بود، در عمارت تاریخی استانداری حضور داشتند.
استاندار آذربایجانشرقی در این دیدار که در فضایی صمیمی برگزار شده و سه ساعت به طول انجامید، باحوصله و دقت تمام، پای صحبتها، گلایهها و درد و دلهای شهروندان نشست؛ با خندههای آنان خندید و با گریههای آنان مغموم شد.
مراجعهکننده نخست دیدار مردمی سرمست، گروهی سه نفری از شهرک «نصر» بودند که مشکل عدم صدور پروانه ساختمانی به علت اختلاف شهرداری با اداره کل مسکنوشهرسازی داشتند.
استاندار آذربایجانشرقی پس از اینکه باحوصله تمام به صحبتهای آنان گوش کرد، دستور داد جلسهای با حضور معاون عمرانی استاندار برای بررسی موضوع، تشکیل گردد تا هم حقوحقوق مردم و هم اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری تأمین شود.
دو نفر بعدی دیدار مردمی سرمست در عمارت تاریخی استانداری آذربایجان شرقی در قلب بافت تاریخی تبریز، متقاضی احداث بیمارستان ۱۳۰ تختخوابی در این کهن شهر بودند که به گفته خودشان تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان برای اجرای آن هزینه کردهاند؛ آنان متقاضی اختصاص تسهیلات ۲۰۰ میلیاردتومانی از محل تبصره ۱۸ برای تسریع در تکمیل طرح بودند که سرمست، دستور لازم برای بررسی این درخواست در کارگروه تسهیل و رفع موانع استان را صادر کرد.
مراجعهکننده سوم، شهروندی از منطقه سه شهرداری تبریز بود که مشکل انشعاب برق با وجود مصوبه کمیسیون ماده پنج را داشت؛ استاندار آذربایجان شرقی به مدیرکل راه و شهرسازی استان دستور داد با بررسی موضوع، اقدام لازم برای حل مشکل این شهروند انجام شود.
شهروند بعدی از شهر شبستر، میهمان دیدار مردمی استاندار آذربایجان شرقی بود؛ مشکل وی تغییر کاربری مسکونی زمینش به فضای سبز توسط شهرداری بعد از ۲۸ سال بود.
نماینده عالی دولت در آذربایجان شرقی به معاونت عمرانی استانداری دستور داد که با بررسی پرونده نسبت به اعاده کاربری اولیه زمین مورد اختلاف، طبق مقررات اقدام شود.
دو میهمان بعدی سرمست، درخواست عمل شهرداری به وعده ۱۰ ساله خود در اتصال خیابان دارایی سوم به بیمارستان عالینسب را داشتند که استاندار آذربایجان شرقی دستورات لازم در این باره را به شهردار منطقه ۱۰ صادر کرد.
گروه ۲ نفری مراجعهکننده بعدی نیز مشکل صدور پروانه ساخت برای ۳۰۰ واحد مسکونی با وجود مصوبه کمیسیون ماده پنج داشتند که استاندار آذربایجانشرقی دستور لازم برای بررسی آن توسط اداره کل بازرسی استانداری را صادر کرد.
مراجعهکننده بعدی دیدار مردمی استاندار آذربایجان شرقی نیز مشکل تبدیل قطعات تجاری به فضای سبز توسط شهرداری را داشت که سرمست دستور ارجاع موضوع به اداره کل دفتر نظارت بر طرحهای توسعه و عمران وزارت راه و شهرسازی وفق مقررات و بررسی پرونده در کمیسیون ماده پنج را صادر کرد.
شهروندی نیز برای حل مشکلش که ناشی از اختلاف مابین شهرداری و زمینشهری در صدور مجوز برای ۲۹ باب مغازه بود، مراجعه کرده بود که سرمست پرونده را برای بررسی و پیگیری به اداره کل بازرسی استانداری ارجاع داد.
سه نفر بعدی نیز نمایندگان تاکسیرانان ون تبریز بودند که میگفتند به دلیل فرسودگی خودروهایشان نیاز به نوسازی آنها دارند.
به گفته آنان تبریز ۴۵۰ دستگاه تاکسی ون دارد که شهرداری برای نوسازی هر دستگاه ۴۰۰ میلیون وام میدهد و دولت نیز بر اساس مفاد قانون هوای پاک ۷۰۰ میلیون تومان در این زمینه کمک میکند و آنان خواستار کمک مدیریت ارشد استان برای تأمین باقیمانده مبلغ موردنیاز برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی ون بودند.
استاندار آذربایجانشرقی نیز پس از شنیدن صحبتهای آنان، به معاون عمرانی خود دستور داد، امکان نوسازی ناوگان تاکسیرانی ون تبریز با استفاده از خودروهای ارس پلاک را بررسی کند.
نمایندگان شرکت تعاونیمسکن «جماران» نیز آخرین میهمانان استاندار آذربایجان شرقی در دیدار مردمی بودند که سرمست به مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان دستور داد گزارش جامعی از کیفیت نظارت بر فعالیت این شرکت برای اتخاذ تصمیم لازم را تهیه و به مدیریت ارشد استان ارائه کند.
https://azartashonline.ir/?p=17513