×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

  .::.   برابر با : Tuesday, 23 June , 2026
وضع نامطلوب آذربایجان‌شرقی در  شاخص‌های اجتماعی

بهرام سرمست امروز در جلسه شورای اجتماعی استان در استانداری آذربایجان‌شرقی با ابراز تاسف از وضع نامطلوب استان در برخی از شاخص‌های اجتماعی اظهار داشت: متاسفانه همچنان درگیر جلسات و موازی‌کاری و گزارش‌های کاغذی هستیم، اما در عمل چیز دیگری در حال وقوع است.

وی با بیان اینکه در عین حال از نگاه و رویکرد واقع‌بینانه برخی از مسؤولان استان امیدوار شدم، افزود: امور اجتماعی در واقع اجتماعی از امور است و براین اساس جلسات شورای اجتماعی جزو جلسات بسیار پیچیده است که همه مسائل اجتماعی به آن مربوط می‌شود.

سرمست ادامه داد: با وجود گستردگی امور اجتماعی که 26 دستگاه متولی آن هستند، تکالیف این حوزه به صورت مشخص و منجز تعیین نشده و علاوه بر آن، دیدگاه‌ها هم متفاوت بوده و ادبیات مشترکی در این حوزه وجود ندارد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تاکنون نتوانسته‌ایم مسائل اجتماعی را اولویت‌بندی کنیم، افزود: به‌رغم اینکه رهبر انقلاب به درستی اولویت‌های این حوزه را مشخص کرده‌اند، اما لازم است این اولویت‌ها متناسب با شرایط استان‌ها بومی‌سازی شده و برش محلی و منطقه‌ای پیدا کنند.

وی بیان داشت داشت: براین اساس لازم است یک سند تحول فرهنگی و اجتماعی ذیل اسناد بالادستی در استان تهیه شود که در آن سهم هر دستگاه مشخص بوده و به یک ادبیات و گفتمان مشترک متناسب با شرایط استان دست یابیم.

سرمست افزود: در مرحله بعد باید مسائل اجتماعی را در استان اولویت‌بندی کنیم؛ چون تعداد آسیب‌ها بسیار زیاد است و قطعاً نمی‌توانیم همه مسائل را همزمان درمان کنیم یا کاهش دهیم.
استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه بر جلب مشارکت متخصصان، پژوهشگران و به‌ویژه نمایندگان گروه‌های هدف در تصمیمات حوزه اجتماعی تاکید کرد و گفت: یکی از آسیب‌های این جلسات، فاصله زیادی است که با مخاطب داریم؛ در واقع ما برای کسانی که در معرض خطر و آسیب هستند تصمیم می‌گیریم بدون اینکه نسبت و ارتباط و گفت‌وگویی با آنها داشته باشیم.

وی تاکید کرد: همان‌طور که در حوزه اقتصادی بارها گفته‌ایم هیچ تصمیمی بدون حضور بخش خصوصی گرفته نخواهد شد، در مسائل اجتماعی هم هیچ تصمیمی نباید بدون جلب نظر و مشارکت گروه‌های هدف گرفته شود.

سرمست متذکر شد: هر تصمیمی بدون اخذ نظر گروه‌های هدف، واقع‌بینانه نخواهد بود؛ براین اساس حضور اساتید دانشگاه‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد، بانوان و جوانان پژوهشگر و فرهیخته و نمایندگان گروه‌های هدف در گروه‌های کاری و تخصصی شورای اجتماعی ضروری است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.