×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

  .::.   برابر با : Friday, 26 June , 2026
جهش تولید در مس کاتد با بهره‌برداری از  200 هزار تن مس کاتد مس سونگون

مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای اداری شهرستان ورزقان با قدردانی از پیگیری و دغدغه‌مندی وزیر صمت نسبت به رشد و توسعه صنعت مس آذربایجان و انتصاب یکی از مدیران کارآمد کشور به‌عنوان مدیرعامل شرکت ملی مس ایران، اظهار کرد: امروز همه چیز دست به دست هم داده است تا شهرستان ورزقان با ظرفیت‌های کم‌نظیر خود در حوزه معدن و تولیدات معدنی و با همت مسئولان و مجاهدان عرصه اقتصادی، سرآمد جهش تولید در ایران باشد و نه تنها در سطح کشور بلکه در سطح منطقه و دنیا افتخارآفرینی کند.
وی، با اشاره به افتخارآفرینی نیروهای مسلح کشورمان در پاسخ به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی، گفت: نیروهای مسلح کشور وظیفه خود را در راه عزت و اقتدار ایران اسلامی انجام دادند و اکنون نوبت مسئولان اجرایی و فعالان اقتصادی است که اتفاق مبارکی در عرصه تولید رقم بزنند که نتیجه آن رضایت‌مندی مردم و رهبر معظم انقلاب باشد.

رحمتی با بیان اینکه شهرستان ورزقان ویژگی خاصی در این زمینه دارد، افزود: طرح‌های توسعه‌ای که امروز در این خطه سرشار از نعمات الهی اجرا می‌شود شاید در کشور و حتی در سطح منطقه و دنیا بی‌مانند باشد.

رحمتی با اشاره به پیشرفت 30 درصدی پروژه تولید 200 هزار تن کاتد مس در مجتمع مس سونگون، گفت: کل تولید کاتد کشور در طول سال‌های بعد از انقلاب، 290 هزار تن است و اگر این پروژه و سایر پروژه‌های توسعه‌ای مس در شهرستان ورزقان به نتیجه برسد یک جهش اساسی در حوزه تولید رقم خواهد خورد.
ورزقان سرآمد جهش تولید ایران
استاندار آذربایجان شرقی با مقایسه سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری در مجتمع مس سونگون با بودجه عمرانی کشور، گفت: اگر مدیران استان و مجموعه مس آذربایجان، اراده و همت جدی داشته باشند امسال شهرستان ورزقان می‌تواند سرآمد جهش تولید در ایران باشد و این مهم درصورت رفع موانع و عدم سخت‌گیری دستگاه‌های مسئول امکان‌پذیر است.

وی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها باید با رفع موانع، در مسابقه رشد تولید سهمی برای خود داشته باشند، افزود: برای اینکه پروژه‌های مس در شهرستان ورزقان از یک رشد و انسجام قابل قبولی برخوردار باشد، کمیته ویژه‌ای با مسئولیت معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری تشکیل می‌شود و مدیران استان هم باید به این درک مشترک برسند که پروژه‌های مس جزو مهم‌ترین و اولویت‌دارترین کارهای استان است.
بهره برداری از مجتمع آبرسانی ستارخان( 88 روستا) با 600 میلیارد ریال
رحمتی با قدردانی از پیگیری و دغدغه‌مندی وزیر صمت نسبت به رشد و توسعه صنعت مس آذربایجان، گفت: اخیرا آقای مدرس خیابانی که یکی از مدیران کارآمد و باتجربه و متخصص و متعهد کشور است به عنوان مدیرعامل شرکت ملی مس ایران منصوب شد و در مجموعه مس سونگون هم آقای عظمایی قبول مسئولیت کرد و به نظرم همه چیز دست به دست هم داده تا توسعه و پیشرفت و جهش تولید در صنعت مس آذربایجان اتفاق بیفتد.

استاندار آذربایجان شرقی درخصوص مصوبات سفر شهرستانی خود به ورزقان نیز گفت: مقرر شد مجتمع آبرسانی ستارخان که با تخصیص 400 میلیارد ريال اعتبار از سوی شرکت ملی مس ایران و 200 میلیارد ريال از طرف استانداری تا پایان خرداد ماه به بهره‌برداری رسد و با توجه به اینکه آب شرب 88 روستای شهرستان از این مجتمع تامین خواهد شد اتمام این پروژه خبر خوشی برای مردم شهرستان خواهد بود.

وی، ایجاد درمانگاه و دفتر نمایندگی تامین اجتماعی و همچنین دفتر نمایندگی شرکت پخش فراورده‌های نفتی در شهرستان ورزقان را از دیگر مصوبات این سفر عنوان کرد.
برخورد قاطع و قانونی با هرگونه حفاری غیرمجاز در شهرستان ورزقان
رحمتی همچنین بر برخورد قاطع و قانونی با هرگونه حفاری غیرمجاز در شهرستان ورزقان تاکید کرد و از اعضای شورای تامین شهرستان خواست تا پیشنهادهای کارشناسی خود را در این زمینه به شورای تامین استان منعکس کنند.

استاندار آذربایجان شرقی از آغاز عملیات کاشت نهال در 400 هکتار از اراضی شهرستان ورزقان از محل مسئولیت‌های اجتماعی مس سونگون طی هفته آینده خبر داد و گفت: این اقدام یکی از کارهای خوب و اثرگذار است و نشان می‌دهد که مجموعه صنعت مس در کنار پروژه‌های توسعه‌ای، نسبت به توسعه منابع طبیعی و حفظ محیط زیست هم دغدغه دارد.

وی بر رفع کمبودهای شهرستان در حوزه بهداشت و درمان و فضاهای درمانی، حل مشکل مدارس به ویژه مدارس کانکسی شهرستان با مسئولیت اجتماعی مس سونگون، واگذاری کمپ ورزشی در حال احداث شهرستان به مجموعه مس و همچنین ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و اقامتی در شهرستان ورزقان تاکید کرد.
رحمتی با اشاره به جاذبه‌های طبیعی و معدنی شهرستان ورزقان، گفت: با وجود این جاذبه‌ها، نمادی از آنها در فضاسازی و ساخت المان‌های شهری وجود ندارد و این بخش می‌تواند با مشارکت صنعت مس و بخش خصوصی یکی از عوامل جذب گردشگر به این شهرستان باشد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از پیگیری و دغدغه‌مندی امام جمعه ورزقان و تلاش و جدیت فرماندار و مسئولان محلی نسبت به حل مشکلات مردم و توسعه و پیشرفت شهرستان قدردانی کرد و گفت: از مردم عزیز ورزقان و خاروانا و روستاهای تابعه که همواره پای کار انقلاب هستند و یکی از نمادهای آن مشارکت صددرصدی در انتخابات بود، تشکر و قدردانی می‌کنم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.