بهرام سرمست امروز در دیدار اعضای هیات مدیره انجمن قطعهسازان استان با وی در محل استانداری آذربایجانشرقی با بیان اینکه صنعت قطعهسازی استان میتواند لوکوموتیو بخش تولید باشد، گفت: برایناساس میتوان کنسرسیوم قطعهسازی را در استان ایجاد کرد.
وی با اشاره به اینکه باید کارهای ماندگاری در صنعت خودرو و قطعهسازی انجام شود، اضافه کرد: تاکنون از ظرفیتهای موجود استان در زمینه رشد و بالندگی صنعت قطعهسازی به نحو احسن استفاده نشده است.
وی ادامه داد: انجمن قطعهسازان ظرفیتهای بالایی برای کمک به توسعه استان دارد و برایناساس جلسات با این نهاد تخصصی باید به شکل تخصصی برگزار شود.
زنجیره ارزش در صنعت قطعهسازی تکمیل نیست
استاندار آذربایجان شرقی یادآوری کرد: بسیاری از صنایع ما نمیدانند که قطعهسازان استان چه ظرفیتهای بالایی دارند.
وی بیان کرد: اگر قرار بر انجام کاری در استان باشد، باید با کمک بخش خصوصی و به دست آن انجام گیرد.
وی افزود: امسال که سال سرمایهگذاری برای تولید است، شناسایی ظرفیتها و مزیتهای رقابتی، چالشها و موانع در همه زمینهها از جمله قطعهسازی در اولویت قرار گیرد.
وی یادآوری کرد: زنجیره ارزش در صنعت قطعهسازی در سطح استان و کشور تکمیل نیست و ریش قطعهسازان در دست خودروسازان است.
وی اضافه کرد: خروجی صنعت قطعهسازی استان در خودروسازی در دو بخش سواری و سنگین باید نمود یابد.
طاهر روحی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار بر لزوم تلاش برای نوسازی
ماشینآلات صنعت قطعهسازی استان تأکید کرد.
وی افزود: اولویت ما پیشبرد طرحهای توسعه صنعت قطعهسازی استان و حفظ وضعیت موجود است.
https://azartashonline.ir/?p=17771