گروه : اخبار استان / اخبار روز
بهرام سرمست استاندار آذربایجان شرقی امروز در دیدار مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با وی بر ضرورت افزایش سپردهگذاری و گردش مالی صنایع مس ایران در استان تأکید کرد و خواستار بهرهگیری حداکثری از شرکتهای پیمانکاری بومی در پروژههای مجتمع مس سونگون شد.
وی با اشاره به اهمیت گردش مالی پیمانکاران فعال مس در منطقه، گفت: تمام فعالیتهای اقتصادی مرتبط با مجتمع مس سونگون باید منجر به توسعه اقتصادی استان شده و سهم شرکتهای داخلی استان از پروژههای این صنعت افزایش یابد.
سرمست همچنین با تاکید بر عملیاتی شدن پرداخت مالیات بر عملکرد مجتمع مس سونگون در استان، گفت: این اقدام گامی مؤثر در جهت افزایش درآمدهای استان و توسعه زیرساختهای منطقه است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم تسریع در آغاز عملیات اجرایی فاز چهارم سونگون تأکید کرد و افزود: با اجرای این فاز، تولید کنسانتره مجتمع مس سونگون به میزان ۴۵۰ هزار تن در سال افزایش خواهد یافت که نقشی کلیدی در توسعه صنعتی و اقتصادی استان خواهد داشت.
https://azartashonline.ir/?p=17635