علي محمدی امروز در مراسم آغاز رزمايش نوروزي 1404 که با حضور سرمست استاندار آذربايجان شرقی و ساير مسئولان ذیربط برگزار شد؛ با گراميداشت ياد و خاطره شهدای ايران اسلامی به ويژه شهدای مظلوم فراجا و مدافعين امنيت، از زحمات شبانهروزی همه دستگاههای اجرايی در راستاي تأمين نظم و امنيت ترافيکی تشکر و قدردانی کرد.
وی در ادامه ضمن تبريک ميلاد با سعادت امام حسن مجتبي (ع) و تبريک سال نو افزود: مطابق فرمايش مقام معظم رهبري (مد ظله العالي)، بايد کاری کنيم که مردم عزيزمان بخش حادثهخيز، تلخ و دردناک تصادفات را در زندگی خود نداشته باشند و تا حد توان بتوانيم مطالبات حضرت آقا را برآورده کنيم.
محمدی با اشاره به کاهش 87 نفری فوتی ها در سالجاري نسبت به سال گذشته تاکيد کرد: در بحث توسعه زيرساخت ها کمی دچار عقب ماندگی هستيم که اميدواريم در سال آينده آنها را جبران کنيم.
راهاندازی پويش «نه به تصادفات» در نوروز 1404
ارشدترين مقام انتظامی استان در بخش ديگري از سخنان خود، پويش «نه به تصادفات» را يکي از برنامههاي مهم اين طرح دانست و گفت: اين پويش با توکل به خداوند، توسل به ائمه اطهار و استفاده از ظرفيتهای معنوی ماه مبارک رمضان، در سراسر کشور اجرايی میشود.
فرمانده انتظامی استان تاکيد کرد: با استقرار شبانهروزی نيروهای پليس راه و راهور، انتظامی، يگان ويژه و ساير دستگاه هاي امداد رسان در محورهای مواصلاتی استان به تعداد 200 تيم به ويژه مسيرهای حادثهخيز، تلاش خواهيم کرد سفري ايمن براي هموطنان و مسافران فراهم کنيم.
وی ادامه داد: همچنين اين پويش شامل نه به تصادفات فوتی، نه به سرعت و سبقت غيرمجاز، نه به تخلفات حادثهساز، نه به رانندگی مخاطرهآميز، نه به استفاده از تلفن همراه حين رانندگی و نه به نبستن کمربند ايمني است.
محمدی ضمن توصيه به رانندگان براي رعايت قوانين راهنمايي و رانندگی، بر برخورد قاطع با متخلفان تأکيد کرد و گفت: برخورد پليس با تخلفات حادثهساز بدون مماشات و اغماض خواهد بود؛ چرا که هرگونه سهلانگاری در اين زمينه، میتواند جان افراد بيگناه را به خطر بيندازد.
فرمانده انتظامي استان از همراهی مردم و تلاش شبانهروزی نيروهای پليس و دستگاههای مسئول تقدير کرد و اظهار داشت: اميدواريم با همکاری همه جانبه، نوروز امسال را بدون تصادفات فوتی سپري کنيم و تمام هموطنان عزيزمان سال توأم با سلامت و نشاط در کنار خانواده داشته باشیم.
https://azartashonline.ir/?p=17611