حیدر فتحزاده ظهر امروز در نشست معرفی سامانه (SDI) استان اظهار داشت: برای پیشبرد تحلیل اطلاعات مکانی لازم است مفاهیم تخصصی سادهسازی و عام الفهم شود.
وی، بر ضرورت سهیم نمودن و ایجاد تعلق خاطر در دستگاههای اجرایی نسبت به اشتراکگذاری اطلاعات و دادههای خود در سامانه زیرساخت دادههای مکانی استان تاکید و اضافه کرد: خروجی اقدامات ما در SDI باید کاربردی سازی این سامانه و تسریع روند توسعه استان باشد.
فتحزاده افزود: لازم است تکمیل سامانه SDI را با لحاظ خروجی محوری و کاربردی بودن آن پیش بریم تا این سامانه اثرات خود را در اصلاح فرایندها، ایجاد ارزش افزوده، ارتقا بهرهوری، تکمیل زنجیره ارزش و غیره نشان داده و نقشی راهبردی و کلیدی در پیشبرد اهداف توسعهای استان داشته باشد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی آذربایجانشرقی همچنین استانداردسازی اطلاعات و دادههای مکانی را در سامانه SDI بسیار مهم قلمداد کرد.
در ابتدای جلسه مدیر نقشه و اطلاعات مکانی سازمان مدیریت و برنامهریزی آذربایجان شرقی، SDI را بستری امن و کارا جهت معرفی و اشتراکگذاری اطلاعات مکانی سازمانها دانست و گفت: نتیجه نهایی ایجاد سامانه SDI توسعه پایدار مبتنی بر دانایی است.
فاطمه مهدیپور تصریح کرد: هدف اصلی زیرساخت دادههای مکانی، ارتقاء و بهبود نظام برنامهریزی و تصمیمگیری در جامعه از طریق ایجاد زیرساخت مناسب و زمینه سازی مشارکت نهادها است.
وی در ادامه به تشریح آخرین وضعیت راهاندازی سامانه SDI پرداخت و به سوالات مطروحه پاسخ گفت.
فعالان حوزه نقشه و اطلاعات مکانی سازمان نیز نکته نظرات خود را مطرح کردند.
https://azartashonline.ir/?p=13984